Wat u als werkgever moet weten over het coronavirus

De maatregelen rondom het coronavirus zorgen voor veranderingen die van invloed zijn op het bedrijfsleven. Misschien vraagt u zich af wat de gevolgen hiervan zijn voor de Bedrijfstakeigen Regelingen Bouw & Infra. U blijft via deze pagina op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.

Betaaltermijn voor facturen van de premies in april en mei verlengd

Als werkgever heeft u ongetwijfeld te maken met de gevolgen van het coronavirus. U heeft misschien minder opdrachten en/of zieke werknemers. We begrijpen dat het in deze tijd lastig kan zijn uw facturen op tijd te betalen. De Bedrijfstakeigen Regelingen Bouw & Infra verlengt daarom de betaaltermijn voor facturen van de premies. Het gaat om de premies Stichting Aanvullingsfonds Bouw & Infra en Opleidings- en Ontwikkingsfonds Bouw & Infra. De betaaltermijn is verlengd naar twee maanden.

Dit geldt voor de facturen met een factuurdatum van 1 april tot en met 31 mei. Voor oudere facturen geldt de normale betaaltermijn van 14 dagen.

Heeft u een automatische incasso voor betaling van de premies? Ook de incassotermijn wordt verlengd naar twee maanden. Wij incasseren de facturen met een factuurdatum van 1 april tot en met 31 mei dus pas na twee maanden. Voor oudere facturen schrijven wij het bedrag af binnen de normale incassotermijn van 3 werkdagen.

Blijf het individueel budget storten naar het Tijdspaarfonds

De stortingen naar het Tijdspaarfonds zijn een onderdeel van het loon van uw werknemer. U krijgt om die reden geen uitstel van de betalingen naar het Tijdspaarfonds.

U bereikt ons via e-mail

Heeft u vragen over premies of het aanleveren van uw gegevens? Mail dan uw vraag naar premies@bpfbouw.nl. Heeft u vragen over de stortingen naar het Tijdspaarfonds? Stuur uw vraag naar werkgevers@tijdspaarfondsbouw.nl. Laat het ons gerust weten als u wilt dat wij u terugbellen.   

Vermeld in uw e-mail uw ledennummer. U ontvangt dan zo snel mogelijk een antwoord op uw vraag.

27-03-2020